.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه برگزاری کنگره ابن شهرشوب ساروی
کنگره ابن شهر آشوب، هویت بخشی مجدد به تبرستان
حسین اسلامی

شمال نیوز: کنگره ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی روحی تازه بر جان مازندران دمید و سبب هویتی دیگر به تبرستان شد.

حسین اسلامی ساروی مورخ برجسته مازندرانی در یادداشتی به مناسبت برگزاری سومین روز کنگره بین المللی ابن شهرشوب ساروی در قم آورده است: کجا می توانستیم باور کنیم که ما دارای این چنین استوانه علمی هستیم که همسنگ شیخ مفید، شیخ صدوق و شیخ طوسی است.؟
چه کسی باور داشت که شیخ الطائفه ثانی همشهری ما بود. ما کجا بودیم که نمی دانستیم یک نابغه و اعجوبه علمی در این ۱۴۰۰ سال بعد از اسلام، یک مازندرانی است.
ما مجلسی ها را شنیده بودیم اما نمی دانستیم که امثال اینها شاگرد بودند و استاد آنها علامه ابن شهرشوب ساروی بوده است.
کنگره بین المللی ابن شهر آشوب به مازندران عزت دیگری داد. ما در این کنگره بخشی از شناسنامه خودمان را پیدا کردیم. این همایش علمی بزرگ هویت دیگری به مازندران داد و در این کنگره به خودباوری بیشتری رسیدیم.
کنگره ابن شهرآشوب ما را بیدار کرد/ پدر پزشکی جهان هم ساروی است
کنگره ابن شهر آشوب ساروی ما را بیدار کرد. هنوز آغاز راه است و این همه از نتیجه سحر است و باید در انتظار دمیدن صبح دولت مازندران باشیم.
حالا نوبت ماست که طبرسی صاحب مجمع البیان را رو کنیم و نوبت ما می باشد که ابوسهل بیژن، ریاضی دان و علی بن ربن تبری پدر پزشکی جهان را معرفی کنیم. تازه در آغاز راه هستیم.
تا دیروز هر کس مدیر دستگاه فرهنگی مازندران بود، دستشان درد نکند اما کنگره ابن شهر آشوب ساروی در این اندازه و قد و قامت آن هم در یک شهر و با این خروجی تابناک علمی و آگاهی رسانی هنرمندانه کم نظیر بوده است.
همه زحمت کشیدند. از ابتدا در کنار آنها بودم. شخص نماینده ولی فقیه در مازندران خوب جلوداری کرد. مدیرکل ارشاد فقط جان نداد و رو به قبله نشد. دبیر هیئت علمی زحمت کشید و عالمانه کار کرد. استاندار قبلی خود یک اهل فرهنگ بود و زحمت کشید. استاندار فعلی هم در این مدت کوتاه مدیریتی خود نیز همراهی جانانه کرد. فرماندار فعلی ساری نیز سنگ تمام گذاشت.
شهردار ساری و شورای شهر ساری همت کردند. تمام مراجع قم حمایت کردند و از همه بالاتر رهبر معظم انقلاب به این جریان جان بخشیدند. اکنون روز جدایی و گله گذاری نیست.
همه اهل قلم و اندیشه و تمام حوزه یک بار دیگر فقط همین دو کتاب متشابه القرآن و مناقب ابن شهر آشوب ساروی را که پس از ۸۰۰ سال هنرمندانه و استادانه ترجمه شد، بخوانند تا باور کنند که هنوز هم این کتاب ها، کتاب روز است.ابن شهر آشوب ساروی را از این پس بیشتر خواهیم شناخت. این علامه تاریخ تشیع هم شاعر بود، هم ادیب، پژوهشگر، مورخ و مفسر، سخنور و جامع جمیع علوم زمان خود بوده است.جوانان مازندرانی به شناسنامه خود افتخار کنند...


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 آذر 1392
آقاي اسلامي ساروي بسه برار بسه...اين همه هزينه بسه..عبوري بوره شهر دله كانال ره تميز هاكنه تا مردم وچه (اون هم مسافر)ونه دله نكفه و نميره و از مازندران خاطره بد ناره...بسه ديگه بسه
ساروی 3 آذر 1392
اسلامی به فرمان شما شروع نکرد که به فرمان شما تمام کند، شما بروید تلاش کنید به کانال، به فاضلاب، به مرغ و نان شب مردم برسید، دیگری برود امنیت ایجاد کند، دیگری به لباس مردم برسد. مردم هم مثل کلاغ وچه تماشا کنند. اسلامی هم بازی خودشان. شما را چه می شود؟ نه کار میکنید، نه به میدان می آئید، فقط بدون اسم و رسم بد دهنی میکنید. اگر روزی روزگاری قانونی تصویب بشود که جلوی کامنت بازان را بگیرند کار و کاسبی شما چه می شود؟
نا شناس 2 آذر 1392
کنگره دیگه چیچیه؟ چیچی گره؟ بباتوروخدابرای خودتون دکون وازنکنین !کدوم هویت؟مگه غیراینه که از50سال پیش تاکنون ساری وسایرشهرها بغیرازچندتاپاساژوموبایل فروشی تغییری هم کردن!واقعاًکه بیکاری زده زیردلتون.
نا شناس 2 آذر 1392
حسین اسلامی به سهم خود برای معرفی ظرفیت های بومی نقش بی نظیری ایفا می کند همتش ستودنی است. قدرشناسی اش از همه عوامل دست اندر کار کنگره نشانه دور اندیشی و بلوغ یک فرهیخته مازندرانی است از نمایندگان محترم مجلس هم تشکر می کنیم. کمال سر محبت ببین نه نقص گناه/ که هر که بی هنر افتد نظر به عیب کند. (مخلص همه دوستداران ناب مازندران علی فلاح)
نا شناس 3 آذر 1392
مرحبا جناب اسلامی.
از همه دست اندرکاران ریز و بزرگ این کار بزرگ تشکر می شود.
قوله سبحانه: انا لا نظیع اجر من احسن عملا
نا شناس 3 آذر 1392
کامنت 2 چرا بهت بر خورده؟راست میگه دیگه یه مقدار هم باید به فکر شهرمون باشیم تا خاطره بدی برا هیچکس نمونه.بهتره یه مقدار واقع بین باشی
نا شناس 4 آذر 1392
برای آدمهای بی هویت، همه چیز باید به اندازه فهم و شعور خودشان باشد. عقل آنها فقط در شکم آنهاست. بیشتر از فهم خودشان را تحمل نمی کنند. خودشان دکاندار هستند . همه چیز را در فهم دکانداری خود می خواهند. امّا فرهنگ و معرفت مازندران قربانی نادانان نخواهد شد. امیری
نا شناس 4 آذر 1392
برای این به آقا برخورد که طرف هنوز فرق بین فاضلاب و فرهنگ را نمی داند، عقده کامنت بازی دارد. الف بای مدنیت را نمی داند که چاه کن الزاماً کتاب هم نباید بنویسد. و سخنران الزاماً نباید خانه آقا را جارو کند. بعضی ها ویار دارند. ویار بی سوادی مثل خودت.
محمد مستشرق 4 آذر 1392
سرور عزیزم جناب آقای دکتر اسلامی
از همت بالا و اندیشه عالمانه حضرتعالی نهایت تقدیر و تشکر را دارم.
وجود بزرگوارانی چون شما ، وزنه وزینی است برای دیار با فرهنگ مازندران.
امیدوارم خداوند عمر با عزت به شما عالمان دیار مازندران عطا نماید تا همواره درجهت غنای فرهنگ مازندران گام بردارید.
ارادتمند شما - محمدمستشرق - رئیس اداره روابط عمومی دارایی مازندران
بابلي 3 آذر 1392
دكتر اسلامي عزيز
بنده يك بابلي هستم . اصلا هم از كارهاي قومي و قبيله اي آقايان (مثل عبوري) دلخوشي ندارم ولي دست شما را به عنوان يك استاد و يك هم استاني و يك دلسوز مازندران ميبوسم.
مرحبا مرحبا مرحبا
اي كاش بابليها و سارويها همه مثل شما و امثال شما بودند .
سلوك در اين مسلك عقل دل ميخواهد و بس.
نا شناس 4 آذر 1392
رحمت خدا بر همه بانیان چنین جلسات و کنگره هایی.... خاصه جناب آیت اله طبرسی ، جناب مهندس طاهایی،جناب هادی ابراهیمی، جناب مهدس ربیع فلاه،جناب یونسی، جناب دکتر اسلامی ، جناب حجت الاسلام ابراهیمی و بقیه عزیزان دست اندرکار این عمل خیر و خداپسندانه.... اجر شما با خدا.
نا شناس 5 آذر 1392
من هنوز خیلی حرفها دارم، به موقع خواهم گفت، اولین بار ده سال قبل تابلوی کتابخانه ولی عصر (عج) در ساری را عوض کردم که بشود ابن شهر شوب، و راه ادامه پیدا کرد . بزرگان همه به میدان آمدند. و امروز ما گفتیم ابن شهر شوب ساروی مازندرانی ، ابن شهر شوب در شناسنامه اش واژه ی مازندرانی نداشت. من به حرمت نام مازندران سکوت کردم. وگرنه ما در زمان ابن شهر شوب اصلاً واژه مازندران نداشتیم. به سرزمین ما تبرستان می گفتند ، اواخر عمر ابن شهر شوب تازه ما رگه های واژه های مازندران را در بعضی منابع می بینیم. آبروی مازندران آبروی همه ماست. من برای مازندران به میدان آمدم هنوز خیلی کار داریم، هنوز جوانان مازندرانی باید به میدان بیایند. ما در برنامه های بعدی طبرسی ساروی صاحب احتجاج را هم خواهیم گفت. طبرسی ساروی مازندرانی ، به ابوسهل بیژن ساروی هم خواهیم گفت مازندرانی. به طبرسی ساروی صاحب مجمع البیان هم را می نویسیم طبرسی ساروی مازندرانی ، علی بن ربن تبری ساروی را که استاد رازی بود خواهیم نوشت علی بن ربن تبری مازندرانی، ما مازندرانی هستیم. باید یاد بگیریم که در کنار هم باسیم، همه برای عزت مازندران و سر بلندی ایران از خودمان مایه بگذاریم. حرف نزنیم، شعار ندهیم، باید از جان از آبرو از مال و از همه داشته های خودمان برای کشورمان مایه بگذاریم. از تمام مازندرانی ها که هر کجا من را می بینند و به من لطف و محبت می کنند سپاسگزارم . حسین اسلامی ساروی مازندرانی
ks340@live.com 5 آذر 1392
عبوری یک سرمایه ملی است که با ایثار و فاکاری بمیدان آمد. برای عبوری پست و مقام بالا کم نیست، ما از عبوری چهره بزرگتر از این باید بسازیم. باید امثال عبوری را تقویت کنیم . خراب کردن و از بین بردن این سرمایه های اصلی کشور کار درستی نیست.
نا شناس 5 آذر 1392
درود بر حاج حسین اسلامی
به عنوان یک آملی به شما افتخار می کنم.
از اینکه مردانه دارید کار می کنید و اعتنایی به نظرات بد خواهان ندارید جای بسی مباحات است
نا شناس 6 آذر 1392
احسنت جناب دکتر اسلامی. زحمات شما قابل تقدیر است و فقط حسودان و خناثان ساز مخالف می زنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.